måndag 15 augusti 2011

Bildtorka!

Japp så är det nu när min lilla bloggkamera är i Afghanistan med maken och likaså laddaren till storkameran. Jag glömde kameran på i lördags och nu är batteriet tomt och någon återvändo syns inte i sikte. Det får bli bilder sedan tidigare, och dottern får maila mig bilder från vår kommande Tallinresa

Jag har slipat mjölkskåpet och nu återstår dammsugning och så får jag äntligen sätta igång att måla det. Om det blir målning i morgonkväll återstå att se då dottern vill att vi ska åka till lilla höststugan och söka svamp . Hur som helst så är båda sysslorna roliga så vädret får avgöra.

Skåpet var ju vackert ljusblått och då undrar jag om fler än jag tycker att det ska bli ljusblått igen. I begynnelsen var skåpet gulmålat och jag kan bryta färgen i svagt gul på andra målningsvarvet och sedan ådringsmåla skåpet i ljusblått. Snickaren har gjort en ny sockel, hyllor inuti, lagat dörr och överstycke. Sedan tänker jag ännu längre, som exempelvis att väva en fin trasmatta som passar till skåpet

1 kommentar: