torsdag 25 augusti 2011

Inför morgondagen!

I morgon är näst sista dagen  på jobbet och då ska jag bjuda mina kollegor på lunch för att visa vilka fina och bra arbetskollegor dom är och jag haft under den här tiden, Tiden har varit trevlig och gått väldigt fort och jag skulle så gärna vilja fortsätta jobba med dom,

Det ska bli Lasagne som står färdig att gräddas i ugnen på jobbet i morgon. Grönsakerna är hackade för att blandas samman i morgon. Degen till frallorna är förberedd och skall färdigställas på jobbet. Kaffepannan och nymalet kaffe är packat och senapsdressingen är färdigblandad och står i kylskåpet.

Sedan efter jobbet ska jag fara ut till stugan på ön och fortsätta med målning och vedhantering. Då det blåser fel vind så är jag lite rädd att försöka lägga till vid bryggan själv, så har jag fått ett löfte av grannen att han ska komma och hämta mig i hamnen när jag ringer. Målarlådan är packad och  det som återstår är att packa färskvarorna jag ska ta med mig.

Det blir förhoppningsvis den sista helgen utan min lagvigde prins som förhoppningsvis kommer hem på tisdag, och gissa om jag ser fram mot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar