söndag 4 september 2011

Arbetshelg!

Det blev sommarstugan ute på ön som vi ägnat helgen åt. Plåttaket på nya boden är lagt och boden färdigmålad. Gräset blev klippt och havtornsbären är plockade och kvarglömda i frysen. Lite lingen fick jag ihop som ska frysas in och fungera som dekoration till vissa maträtter. Tvättmaskinen har gått varm och allt är manglat och ska packas in i skåp nästa gång vi åker ut  Tidsoptimist som jag är så trodde jag mig hinna rensa hängrännorna, men där gick jag bet och rensningen ligger kvar på "att göra listan".



Maken och jag är trötta efter helgen och därför blir det ingen vinbärsplockning som jag planerat denna kväll. I morgon så börjar min andra arbetslösa vecka och även den kurs i handikapprätt som jag ska läsa via Malmö högskola. Trevligt tycker jag som varit studiefri ett helt halvår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar