tisdag 27 september 2011

Min svampmani!

Jo nog måste man vara lite manisk som inte kan låta bli att gå i svampskogen. I förrgår när vi kommit hem från sommarstugan så måste jag naturligtvis gå ner på ängen och fylla korgen med scharlakansröda vaxskivlingar. Igår så ringde Ingrid, och naturligtvis så blev det en svamptur i skuleskogen. Det var jättethärligt med gott om trattkantareller och trevligt sällskap. Efter middagen så åkte vi maken och jag till lilla stugan vid Skulesjön för att mäta sovrumsfönstret som ska få nya gardiner. Där hittade vi både gula kantareller, trattkantareller och en taggsvamp.

Det blev svampmackor efter det att jag kommit hem från vävningen i Vik och nu återstår rensningen av trattisarna som liggger på tork på en kartong på salsbordet. Jag kan nog tycka att jag inte har några sysselsättningsproblem i min arbetslöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar