söndag 16 oktober 2011

En liten älskvärd stuga!

För ca 17 år sedan berättade min dåvarande fästman om sina byggplaner för sin lilla stuga. Då min stuga stuga var i behov av renovering så blev hans stuga åsidosatt för många år framåt, då vi i början av vårt äktenskap även köpte en fjällstuga som vi lagt själ och hjärta i.

Nu när vi varit i stugan första gången i år så börjar jag planera igen och föreslår isolerglas istället för fönster då maken planerat att bygga in altanen och sedan bygga en ny altan utanför ( har ni sett filmen masdjävlar?). Han kliar sig i det lilla hår han har kvar och undrar om jag ska ha ihjäl honom.

Men när vi kommit hem läser jag tidningen och ser två fina fönster till salu och visar honom, och han medger att det behövs nya fönster men att måtten inte passar, men nya fönster kan bli aktuellt.

Läget på stugan är helt underbart och visst kunde man göra nåt fint av den här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar