torsdag 17 november 2011

Ett litet steg till!

Ett litet steg till till vårt romantiska sovrum i lilla höststugan. Garderobsdörrarna som förut var mörkgröna har blivit slipade och grundmålade. Likaså lilla makapären som ska hålla upp sänghimlen har blivit målad. Jag hoppas att jag kan måla ett varv ytterligare så vi kan ta med aterajlerna till stugan i morgon eftermiddag. Vi ska sova sista natten i stugan, då dom hotar med snö på söndag. Jag ska måla garderobsdörrarna på lördag morgon och även göra slutfinishen på kornischen innan vi åker tillbaka hem. Det är med blandade känslor vi stänger stugan för säsongen då jag gärna hade velat hinna tapetsera sovrummet.
Men som tidsoptimist så får jag acceptera att jag inte hinner allt, och får då vintern på mig att väva det som ska förgylla vårt sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar