tisdag 8 november 2011

Fy fy för vävfel!

Jag kände på mig att nåt inte stämde och bestämde mig att klippa ner väven efter andra mattan för att kolla. Och naturligtvis har jag ett stort vävfel i början på första mattan som skulle pryda hallen i bastubyggnaden i fjällparadiset. Den går att fixa till hjälpligt men då blir den en meter för kort för hallen. Det är bara att bita i det sura äpplet och acceptera att det är bara att väva en ny hallmatta och hoppas att varpen räcker till liten matta till relaxdelen.
Jag är nöjd med mönstret och färgerna. men djupt missbelåten med mitt eget vävslarv.

3 kommentarer:

  1. Äsch så trist på en snygg matta.

    SvaraRadera
  2. Jag kan ta den som JUlmatta =)
    Kram Lotha

    SvaraRadera
  3. Hej nej jag lämnar aldrig ifrån mig något som jag inte är nöjd med.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera