torsdag 10 november 2011

Uppnått mål!

Japp nu är ripsmatteväven utvävd och nedklippt, och inga vävfel på dessa mattor. Det blev en 4 meters matta til bastubyggnadens hall och en liten ca 1,5 meters mattstump. Jag ska fålla mattorna i morgon och sedan ta med dom upp till fjälls och se om den lilla duger eller om jag ska slakta den felvävda. Det är ju så härligt att sitta i relaxdelen och se ut över sjön och fjällen, och då sparar jag att sy in alla trådar som gått av tills jag sitter där i härligheten. Huvudvärken börjar så sakta släppa sedan jag fick en antibiotika kur i tisdags.

Vi hade tänkt att åka utan släpvagn, men då kom plåtslagaren med skorstens-stosen och då var det lika bra att packa släpet fullt. Med på släpet finns förutom skorstens-stosen, kylskåpet, spegelbyrån och så lilla bordet med symaskins-underredet med en bracckiamarmor-skiva som jag målat.
Det ska bli jättehärligt att komma upp, och denna helg borde jag vara betydligt piggare än förra helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar