torsdag 1 december 2011

Bekräftelsebehov eller ?


Jag blev så glad när jag gick in på kursen som jag läser just nu, Handikapprätt via Malmö högskola, och fick det här utlåtandet från min sista inlämningsuppgift. 

"Hej Barbro!
Du har gjort en mycket bra uppgift och du har skrivit så många bra reflektioner! Utmärkt att du tänkte på arbetet som assistent ur ett arbetsmiljöperspektiv. Visst är David stor och mycket stark och aggressiv så det kan uppstå situationer då två assistenter kan vara behövliga.
Du tänker mycket bra utifrån att personer med funktionsnedsättning också ska frigöra sig från föräldrarna och föräldrarna har behov av att få vara vuxna. Återigen du har gjort ett mycket gott arbete!
jag ser fram emot att läsa dina nästa uppgifter och inlägg! 

Bästa hälsningar
Elisabeth "
Det är kanske sånt här som gör att man blir evig student.

3 kommentarer:

  1. Grattis Barbro! Alla vill vi ha bekräftelse i en eller annan form - eller i alla former - ,-)

    Och jag är så imponerad av din till synes outtröttliga energi! När jag pratade med moster Lisbet om just det, sa hon ..."hon brås på Margit tror jag!"

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Elisabet fullt ut!
    Jättebra gjort av dig, mamma! =)

    SvaraRadera
  3. Tack, tack alla ni, men med min erfarenhet så är det ganska lätt studera på universitet, bara man lär sig reglerna för akademiska studier. Ock maken tror att jag kommer att studera till dödsdagar, men det blir kanske bara en kurs till då äldsta dottern och jag funderar att läsa vuxenpedagogik till hösten. kul,kul.

    SvaraRadera