onsdag 14 december 2011

Julsysselsättning!

Jag är rik på vävgarner och mycket av garnet ligger fortfarande på härvor. Jag har därför bestämt att min julsysselsättning ska bli att bobina upp så mycket som möjligt på plåtbobiner, för att sedan föra över dom på koner med hjälp av den fantastiska maskin jag har i källaren. Jag har en dröm om superordning och kontroll på mina garner då jag har ju så många planer för mina vävstolar i framtiden.
Jag hade som mål att bobina upp allt garn jag har under min arbetslösa tid, men när jag kollar i skåpet och ser att jag har cirka 30 kg garn på härvor så tror jag inte att jag uppnår målet. Det finns ju så mycket annat roligt att göra också, men idag är det blåa garnhärvor som ska sorteras.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint garn. Du får ta lite åt gången och bobina och så ska du se att det minskar i hyllan.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Birgitta och tack för kommentaren. Jag ska erkänna att jag tycker om att stå och bobina framför TV:n och att stå på fjällstugans altan och bobina, när vårsolen värmer är helt underbart. Så någonstans så trivs jag med trådarna krig bara det inte sker i vävstolen,

    Ha en bra dag
    Barbro

    SvaraRadera