fredag 2 december 2011

Pling i min mobil !

Pling i min mobil när jag var och handlade i går. Det var M, bonden i byn som undrade om jag ville ha lite köttfärs, vadå? undrade jag varför ger ni bort köttfärs. Jo vi tycket att LG (maken) hade gjort mycket för dom så därför vi skulle vi få lite köttfärs av dom.
På vägen hem när vi hämtade köttfärsen sa bonden att ni har ju inte köpt något kött i år, så därför kan ni behöva lite köttfärs. Jag sa att vi försöker att äta oss ner i våra  tre frysboxar och att jag har bestämt att nu ska vi äta ur, och i framtiden bara ha två frysboxar hemma när vi nu är bara två i hushållet.
Köttfärsen 7,5 kg har fryst in i 500 grams förpackningar förutom 1 kg som blev elefantöron till snabbmat, 1 kg som ska bli köttbullar i morgon och 500 gram som ska bli till middag när  syster och svåger kommer på middag på söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar