lördag 17 december 2011

Rapport från en fjälldal!

Vi är här i vårt älskade fjällparadis, efter en strapatslik  färd upp igår kväll. Sjön är fortfarande öppen, -3,4 grader ute, och maken har skottat.
Novemberkaktusarna blommar i rummet och jag hoppas att blomprakten håller i sig över jul och nyårshelgen.
Nässelpastan ligger på tork för att förtäras till lunch, på radion spelas julmusik och en svag känsla av jul börjar infinna sig.
Som bloggmadam är jag fortfarande skärrad över gårdagen avåkning. Det var några mil ovanför Åsele, i en svag kurva som jag fick möte och saktade in, tänkte inte på släpvagnen och höll ut när ett hjul på släpvagnen skar ner. Jag fick ett kast på bilen och lyckades parera den första sladden men inte den andra och plötsligt så låg hela ekipaget med bil och släp i ett snöfyllt dike. Det gick bra, maken tröstade, jättetrevliga bärgarkillar fick upp både bil och släp och färden kunde fortsätta.
Nu är vi här och nästa torsdag åker vi upp igen för att fira både jul och nyår här. Tack och lov har vi inte med släpvagnen på den färden. Jag som tyckte att det gick så bra, och plötsligt låg vi i ett diket och jag hoppas att min skärrade själ lugnar ner sig under dagen.

1 kommentar:

  1. Oj!! Vilken himla tur att det gick så bra ändå.

    SvaraRadera