onsdag 18 januari 2012

Det ombyggda skåpet!

Idag ska skåpet bli målat för första gången, men med egenblandad  färg som har lång torktid, så bör det inte bli färdigt förren sent i vår. Tidsoptimist som jag är så trodde jag mig hinna måla skåpet i går kväll, men så icke. Mina planer för skåpets slutliga placering är ännu hemlig, då vi ännu inte bestämt hur huset blir efter en planerad renovering.
Mattorna är färdigvävda och ska bara fållas. Nu ska källarrummet bli målningsverkstad för ett tag, då  förutom skåpet även två små bord ska målas. Igår när vi körde ner skåpet från garaget, stod jag i traktorskopan och höll fast skåpet  och maken sa att han tyckte att jag kramade skåpet, och javisst  han vet ju vilken skåpälskande hustru han har. Ett nytt roligt målarprojekt som ska förgylla min fritid. Skåpet har fått luckor och blivit högre med lådor nedtill. 190 cm mäter skåpet och måste därför målas liggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar