onsdag 29 februari 2012

Tidsoptimisten!

Jo nog kan jag kalla mig tidsoptimist när jag trodde att handdukarna och badlakanen skulle bli färdigsydda i måndags. I dag så är dom äntligen klara och instoppade i linneskåpet för att användas under resten av vårt liv. Det blev 11 stycken av vardera sort och dom blir bättre ju mer vi använder och tvättar dom.
Av ett litet stycke som blev över ska det bli en kudde och jag har även vävt klart Östgötadrällen som ska bli en kudde även det. På denna varp blev det en liten bit kvar som jag slog in olika färger av ull. Det är så kul att prova på något nytt och i och med det så får jag ständigt nya vävideer.
Mina planer är ochså att bobina upp allt garn jag har på härvor till koner med hjälp av min fantastiska maskin som finns i källaren. Problemet är bristen på koner att spola upp garnet på, men en snäll person i Kil har sänt mig en massa så nu kan jag veva på igen.
Det är gudomligt härligt att stå ute och bobina i solen, och snart kommer den tiden då solen värmer allt mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar