onsdag 14 mars 2012

Färdigvarpat för denna gång!

Japp nu är det färdigvarpat för denna gång. Jag fick en liten ide i morse om att varpa en ripsmattevarp, men hejdade mig och tänkte att detta får bli en rolig sysselsättning till hösten istället. I kväll ska varpan ner till sin i lagringsplats i källaren tills det blir dags för nya vävprojekt. 

Denna gång så blev det en stor och en liten duk till vävstugan, en handduksvarp, en varp till plattväv som ska bli braskuddar, en linnemattvarp som ska bli linneryor och nöthårsmattor i dubbelbindning. Sedan varpade jag till en liten svart varpfläta till en redan varpad handduksväv som jag vill ha lite bredare. Till sist så blev det en liten varp till en bandvävstol där jag ska väva hankar till handdukar. 
Det är så härligt att kunna skapa, och faktiskt så lider jag ingen större nöd i min arbetslöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar