måndag 19 mars 2012

Helgen som gått!

Mina helger brukar bli intensiva med många olika göromål. I dagarna två har jag varit i grannbyn och skrapat fönster tillsammans med äldsta dottern. Där ska det bli ombyggnad i vår och de vackra gamla fönstren ska pryda den nya utbyggnaden. (Obs bilden är knyckt från dotterns blogg).
Jag har solvat en del på munkabältsvarpen i köksvävstolen och pinnat på med de gula påskgardinerna som jag ser slutet på i vävstolen. (Glahål kallas det visst). Jag har även hunnit på att införskaffa tre nya varpflätor och 2 kg lingarn på tradera som jag kan väva roliga ting av i framtiden.

Faktiskt så planerar vi att vara hemma nästa helg, och då vill jag att vi ska göra det jag planerat under många år, att städa ladugården från allt bråte vi inte kommer att behöva i framtiden. Min önskan är att få superordning på allt jag äger, och maken, han är på god väg då han i helgen satt upp nya hyllor i garaget.

Sedan kommer påskfirande i fjällen och efter detta så ska båtar tvättas, poleras och sjösättas inför den första efterlängtade  turen över ett öppet hav ut till stugan på ön .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar