onsdag 28 mars 2012

Inne i en gardinperiod!

Jag är nog inne i en gardinperiod just nu då det framställs gardiner i olika varianter. Här hemma hänger de nyvävda påskgardinerna,och likadant ser det ut i fjällstugan.
I min Öxabäck ska jag börja solva det som ska bli svarta gallergardiner till bastubyggandens relaxdel. Tanken var från börja att väva svarta gardiner med myggtjälsränder där jag skulle solva in svarta kablar som maken sedan skulle montera lysen i, men då kostaden för kablarna skulle bli ca 10 000:- så måste jag planera om. Det får bli en gallergardin med små rutor och kanske kan maken montera in lysfiber, som blir betydligt billigare.
I köksvävstolen väver jag munkabältsgardiner till köket hemma som ska upp efter det att påskgardinerna gjort sitt för att förgylla påsken hemma och i fjällstugan.
Nästa varp i Öxabäcken ska bli gardiner och sänghimmel till sovummet i lilla höststugan vid Skulesjön. Det är en vit varp med silkeeffekttrådar i . När jag vävt gardin och sänghimmel så ska jag solva om och väva en sängkappa till sovrummet som jag har som mål att göra till ett "romantiskt sovrum". Och som ni förstår så  lider jag inte av någon sysslolöshet under min arbetslösa period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar