torsdag 12 april 2012

Att vakna upp till en ny morgondag............

Att vakna upp till en ny morgondag är underbart, särskilt som jag känner när jag går ut på altanen och möter denna vy.
Jag tänker på min avlidna exsvägerska som nyss gått bort alldeles för tidigt,och om jag minns rätt så var hon bara två år äldre än mig och inte vaknar upp något mer. Jag tänker på min exsvåger, deras två barn och barnbarn som mist sin maka, mamma och mormor.
Jag älskar livet och kan stå ut med mina små åkommor som benskörhet, hälsporre och glaskroppsavlossning. Livet är härligt och snart kommer herr Olsson skortande över fjället till oss. Eventuellt så ska vi möta upp min systers hela gäng på sjön Virisen eller Gransjön. Maken har kört fram skotern och jag ska packa murrikahällen i packpulkan och sedan göra taimat i pitabröd till dom hungriga, när vi kommit fram till målet för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar