fredag 6 april 2012

På kalas!

Hemma igen efter ett trevligt 50-års kalas då min svåger fyller 50 år. Det bjöds på Italiensk buffe och vårt favorit vin som bara jag fick åtnjuta då maken styrde fordonet både dit och hem. Jag älskar min stora trevliga släkt och i morgon är det vår tur att bjuda på mat. Födelsedagsbarnet är sambo med min storasyster och en mycket trevlig och sympatiskt man som vi alla gillar.
Färden ner till kalaset gick på denna insektstliknande farkost.
Nu så förbereder vi oss för nästa kalas här då det önskas vårrullar med mera. Min tanke var att vi skulle fiska ute på sjön och intaga den lunch jag tänkte tillaga på murrikahällen, men röster höjdes att vi skulle äta här utanför stugan och den som ville fiska får göra det. Så i morgon så ska det bli kalas här i vårt fjällparadis när min stora trevliga släkt kommer hit på snöskoter över sjö ock fjäll.

God fortsättning på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar