söndag 20 maj 2012

Mera från vår årliga roliga resa!

Vi är nu hemma efter vår roliga resa söderut. På torsdag åt vi en god middag på ett vackert dukat bord med goda vänner.
Lammkotletter mm. som smakade himmelskt
Rödvinsås som jag absolut måste göra själv vid något festligt tillfälle.
Sedan på fredag åkte vi till Tyskland för att inhandla rusdrycker till sommarens fester.
Med fylld Volvo så lämnar vi Tyskland, ock hemma i Malmö så föräras vi med en god middag igen. Tidigt på lördagsmorgon åkte vi iväg norrut för att kolla den lägenhet vi har i Stockholm och ämnar sälja, och lite sur blir jag när jag ser att min grannes barnbarn som bodde där senast inte hade plockat bort sina grejer ännu, och heller inte städat lägenheten. Detta betyder att vi måste ner än en gång och försöka få rent och fint innan vi ska annonsera ut den.
Lägenheten ligger centralt och lugnt till på Gullmarksvägen och det borde vara relativt lätt att sälja den.
Sedan vidare till en by utanför Uppsala där vi hämtade den kontramarsch till min Bergå Savoina, och jag blev imponerad av paret som nu säljer bort det mesta de har och flyttar ner till södra Frankrike där dom köpt ett litet hus. Tuffingar tycker jag som inte vill avstå från hem eller stugor som jag är så kär i. Och därefter vidare till min syster och svåger som bor i Roslagen.
Det blev en god middag med grillad lax och rotfruktslåda till, sedan bad i deras vildmarksbad innan vi somnade för natten.
Idag har vi rest hem, burit in allt vi hade med oss och lat som jag är efter resan så blev det pizza till middag.
Resan har varit jättetrevlig, men det känns skönt att vara hemma igen och i morgon så börjar vårt vanliga spartanska liv igen, då jag planerar att plocka nässlor till en liten vårfest som skall gå av stapeln till helgen då vi ska vara ute i stugan på ön och förbereda inför sommaren. Jag skall kanske måla linneskåpet och borde dunka på i min korgflätningsväv i källaren som skall tömmas för renovering. Jag är arbetslös, men absolut inte sysslolös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar