onsdag 23 maj 2012

Odlingsglädje!

Jag tycker att det är så roligt när odling säsongen börjar, och jag önskar mig ett växthus. Igår så fixade maken fram en cementring som vi ska odla kryddor i. Än så länge så finns bara en misshandlad Libbsticka och en lika tilltufsad Piplök. Men så småningom ska det dit täckduk, fler kryddplantor och stenar som skall göra det fint mellan plantorna.
Potatisplantan som jag fick av den snälle skåningen Loui, vårdar jag ömt och bär ut och in från vår källare tills risken för nattfrost är över.
Likaså ampel/kruktomaterna som vi fick, har fått ny plats i nya krukor som vi köpte på Ikea på vägen hem från vår resa förra veckan. Dom återhämtar sig sakta men säkert efter omplanteringen.
Det ska bli jättehärligt att få egna tomater igen, något som jag saknat sedan vi rev det växthus vi hade tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar