onsdag 2 maj 2012

Superordning?

Jag vill ha superordning och få kontroll på mina ägodelar och pågående projekt, och kanske kan jag lyckas. Jag har börjat skrapa bort färgen frå rutorna men det är svårt att hålla i rakbladet. så maken lovade att införskaffa en liten hållare för att underlätta skrapningen. Jag har försökt få undan en del i syrummet då skåpet ska in där ikväll och jag kommer att packa det fullt med mina vävda textilier som ännu inte färdigställts.
Sedan så ska jag ut ur mitt vävrum i källaren då det ska renoveras här i huset. Meningen är att jag ska in i lillstugan som står på gården med garn och skåp hit efter isolering, panelspikning och golvläggning..

Men här var det fullt. Det är vedlådan som jag målat för att passa in i bastubyggnadens hall i fjällparadiset.  (men var för stol). Det är bordet som snickaren gjort i ordning och jag ska måla och som ska in i tvättstugan när det är renoverat. En byrå, en spånkorg, en vävpall, en målad kista mm, gör att vi måste tänka ut en plats att ställa allt. Jag gillar att väva och renovera gamla möbler och har liksom inte funnit möblernas slutliga plats ännu.

2 kommentarer:

  1. Jag har två hållare för rakblad om du vill låna ett av dem =) / Lotha

    SvaraRadera
  2. Tack för erbjudandet, men nu har jag en egen skrapa.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera