lördag 30 juni 2012

En önskedröm......

Jag  sitter här ensam i tidig morgon och drömmer om en ny uteskita på vårt sommarställe på ön. Nästan 9 papp kostar skitan, men så fin den är.
Om det blir en sån här vill jag inte ha plastak utan ett riktigt fint plåttak, innertak med infällda lysdioder, ett fint tvättfat där vi kan koppla på kallvatten. Jag skulle väva turkosblå handdukar som påminner om havet utanför och så skulle jag be snickaren göra ett smalt högt skåp där det finns plats för handukar, toapapper och intressanta heminredningstidningar. Jag skulle väva en liten matta i rosengång, där färgerna matchar handdukarna och de vitmålade innerväggarna. Skitan skulle naturligtvis målas faluröd som de andra byggnaderna på vårt älskade sommarställe.

Är drömmen uppnåelig tror ni?

1 kommentar:

  1. Det skulle bli jättefint.
    Börja väva! ;)
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera