söndag 24 juni 2012

Midsommardagen....................

Morgontrötta gäster i olika åldrar tänkte inte på den automatiska bevattningen av surfinerna som hänger i amplar över altanen. Jag ler och styr undan skorna  för att dom inte ska bli genomblöta.
Äldsta barbarnet med flickvän lämnade oss och åkte tillbaka till fastlandet. Sedan fick vi  nya gäster som hade med sig en liten vit jycke men samma namn som krullet. 


Vissa tog en promenad över ön till Petviken,
och andra  roar sig på lekfarkosten.
Vattenkylda öl och långdrinks fanns att hämta ur mågens metallkyl på havsbotten.
Sedan grillmiddag och en tur ut på vattnet där vi låter en skötsam gäst styra båten. Mini somnade på färden och fick sitta i sin storasysters knä.
Nu är vi hemma igen och vardagen har tagit vid. En vecka till ska maken jobba till innan han får sin semester, då är planerna att åka till fjälls och veckan därpå så åker jag och min syster till Kanada för att fira vår enda levande farbror som fyller 75 år.

Midommarhelgen är över och jag är lycklig att ha haft en stor del av min familj med på midsommarfesten. Två söner saknades, då en jobbade och den andra inte ville komma då det var mycket människor i stugan. Men så är det då han har sitt lilla funktionshinder som autism. Nästa stora fest i sommarstugan blir kräftfesten  i augusti och då ska jag och bonusbarnbarnet och tävla i kräftätning.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Men klart mycket härligare på plats! Tack för denna underbara midsommar och för all god mat på det underbaraste av ställen, mor!

    Kram!!

    PS. Tog mig friheten att sno bilden på mig själv rakt av.

    SvaraRadera
  2. Varsågod, och tack själv för trevligt sällskap och gott vin.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera