tisdag 24 juli 2012

Det blev två......................

Nu har vi hämtat skåpen, dottern tog det största som  hade både smålådor och lönnfack. Jag fick det mindre klaffskåpet som saknade en av smålådorna, men det kommer nog snickare Stig att fixa.

Sedan fick jag ett lite modernare furuskåp med glasdörrar i bra skick som jag ska måla vitt och byta beslag på, och som kommer att passa fint i lilla höststugan där jag ska måla väggar och tak vitt. En tallrikshylla är målad och kommer upp när jag målat väggar och tak.

Där har jag ett roligt projekt att göra ett romantiskt sovrum med vita gardiner, sänghimmel och sängkappa. En linnery ska vävas och de färdigvävda överkasten i korgflätningsväv ska sys ihop och virkas en uddkant på. Änlabyrån, kristallkronan Maria Terese är på plats och det fina skåpet som snickare Stig har gjort kommer att göra sig bra på väggen närmast fönstret.

Inte har jag tråkigt inte och bilder på skåpen kommer när jag fått i ordning vajset jag har på min dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar