tisdag 3 juli 2012

Innan resan................

Innan resan vill jag göra det lätt för min lagvigde som stannar hemmavid. Jag har sorterat mattrasor i genomskinliga plastbackar med täta lock, som ska placeras på logen, utifall maken skulle komma på iden att börja bila upp källargolven.
Fyra banankartonger återstår att sortera, men det får jag göra när jag kommer hem. Det är ju bara en vecka vi ska vara borta. Jag har bakat russin limpor som han tycker om, men han är van att klara sig när jag är borta, då jag veckopendlat under några år. 

Det kanske blir bloggstiltje här den kommande veckan, men desto mer när jag kommit hem. Som vanligt så tycker jag det är lite motigt att åka hemifrån, men när jag väl kommit iväg så brukar jag tycka att det är roligt och av princip så vill jag inte åka från Sverige på sommaren då vi har det så fint i vårt avlånga land. Denna resa är ett undantag, men det blir spännande att se staden Thunder Bay i sommarskrud, då det var vinten när vi var där senast. Och det bästa är att få träffa mina så otroligt trevliga och gästvänliga släktingar igen.

3 kommentarer:

  1. Ha en riktigt trevlig o minnesvärd resa.
    Hälsningar Monika som aldrig varit " overthere".

    SvaraRadera
  2. Hej när man kommer dit så är det precis som hemma utom att dom pratar engelska och kokar ett svagt odrickbart kaffe.

    SvaraRadera