torsdag 26 juli 2012

Mera superordning!

Japp nu är flera hyllor på plats i den nybyggda boden här i vårt sommarparadis på en ö i höga kusten, Det är den kyl och frys som jag köpte loss från min tillfälliga bostad när jag jobbade i Vilhelmina. Den var tänkt till fjällstugan, men var för smal och har därefter blivit stående i källaren hemma. Nu ska den få vara en extra kyl och frys när vi är många här i stugan.
Maken tog ut en garderob som han kommer att ha sina telegrafiaterajler i. Han är radioamatör och har nu satt upp en glänsande mast för sina intressen. Jag frågade vad masten kostade och fick till svar en Kanadaresa, så nu vet jag och ställer inga fler frågor. Telegrafigrejerna som han införskaffade förra året frågade jag ochså om och fick till svar, en månadslön. Och kanske därför så står han ut med min skåp och vävstolsmani och är jag bara tacksam att han har sina egna intressen som jag inte förstår ett dyft utav.
Han är hemma för att hämta ett skåp och andra grejer och nu ska det bli ännu bättre ordning i boden. och jag är lycklig då jag älskar superordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar