tisdag 3 juli 2012

Olika äro våra lotter..................

Jag tänker på min och makens släkt, och skall strax ringa och beställa blommor och en handros till makens kusins begravning. Det är Rickard, som gått bort endast 42 år gammal och lämnar hustru och två barn efter sig. Begravningen blir på fredag och maken ska delta i begravningsakten. Jag däremot ska åka till Kanada och gratulera min farbror som fyller 75 år på lördag. Han ska få ett fotoalbum och när jag letar bland gamla bilder så hittar jag den här i mitt tycke så underbar bild.
Det är en av mina älskade döttrar som i yngre år olovandes klättrar upp i min vävstol. Det var på den tiden då jag bara hade en vävstol, jämfört med idag.

Åter till födelsedagar och begravningar så är det en del av livets skede, och jag vill inte missa någon av dom då jag är oerhört släktkär  och jag har tur som får födelsedagskalas i det stora landet Kanada på min lott, då jag både är resglad och släktkär.

1 kommentar: