onsdag 15 augusti 2012

Mina målningprojekt..........................

Hemma igen efter en härlig dag i skogen där jag med samma sällskap som i måndags idag plockat hallon på hygget ovanför lilla höststugan. Innan vi åkte förberedde jag för en målningskväll då följande aterailer ska målas. Det är fönstret till lillstugan vi har här på gården som ska målas ,
och det är dörren som ska vitmålas och bli säng-gavel och ingå i projektet "romantiska sovrummet".
Sedan så ska jag måla alla lådor som hör till klaffskåpet invändigt.
Klaffskåpet måste flyttas närmare eluttaget så jag kan slipa det. Skåpet ska sedan in i verkstaden och få stå där tills det ska målas.
Fönstret är det mest akut med, då pippifåglarna flyger in i vår nyrenoverade lillstuga, och vi måste nog spika för något för fönsteröppningen så länge fönstermålningen pågår.

Men innan jag drar på mig målningstassen så måste jag rensa dagens skörd av hallon och frysa in dom, och jag tycker att hallonsylten är den godaste sylten av alla, och plockar därför gärna mer hallon.

3 kommentarer:

  1. Sådant känner jag, sedan 6 år renoverar vi ett gammalt hus i Sverige och jag har skrapat och målat nästan 30 fönsterbågar, nu väntar 10 dörrar på att få ny färg.
    Hoppas att det finns mer tid att väva därefter.
    Jag gillar din blogg och ska återkomma gärna.
    Med många hälsningar från Tyskland
    maliz

    SvaraRadera
  2. Hej jag är kanske galen, som ger mig i kast med sådana härliga gamla skåpprojekt, men det är ju en kanonkvalite på gamla möbler och jag som älskar skåp, skrapar gärna vidare. Problemet är att jag ockuperar makens revir, garaget då jag blandar min egen färg av färgpigment, linolja och balsamterpentin som torkar långsamt, men slutresultatet brukar bli fint.

    Kul att du läser min blogg
    MVH Barbro

    SvaraRadera
  3. Vad kul, jag arbetar också med linoljefärg som jag blandar själv och vi beslutade att renovera fönster och dörrar och inte bara byta de på grund av deras jättefin träkvalitet.
    mvh
    maliz

    SvaraRadera