torsdag 30 augusti 2012

När man tappar kontrollen.........................

Det flyttas runt en hel del här i huset och i övriga utrymmen på den här fastigheten. Det lilla gästrum på övervåningen är tömt och sängarna är utflyttade till den lilla gäststuga vi har. Jag måste tömma mitt vävrum i källaren då golven ska bilas upp och därför ska allt vävmaterial flyttas upp till det före detta gästrummet. Jag har tömt två skåp på bomullsgarner på koner  i mitt före detta vävrum, och inser att jag haft noll koll på vad jag har.
Jag har sorterat garnerna i färger och grovlek och i morgon ska en del placeras in i det gröna skåpet som kommit på plats i rummet. Jag älskar superordning och är något av en kontrollfrek.

Snart ska köksvävstolen packas i hop för vidare färd över väg och vatten  ut till stugan på Malmön. Jag har ständigt irreterat mig över att den vävpall som tillhör vävstolen inte går att ställa in under vävstolen då jag inte använder den. Det får bli en liten vävpall som följa med ut och jag har mätt och sett att den större vävpallen går att ställa in under Öxabäcken som skall bli köksvävstol istället.
Med den så kan jag väva med 8 skaft och trampor och den ger betydligt större möjligheter, även om jag tycker så mycket om den lilla Bergå Rita som ska bli min sommarvävstol. Apropå garnerna så tyckte jag att jag hade lite utav svart och vitt och oblekt, men ser att jag har jättemycket av den varar, vilket innebär att jag kan väva precis vad jag vill av det stora material jag har och behöver därför aldrig ha tråkigt så länge jag kan väva.

1 kommentar:

  1. En helt perfekt slutsats- så länge du kan väva har du aldrig tråkigt.
    Lycka till med flyttning hit och dit.
    Det är så inspirerande att se sina garner.
    Lyllos dig med så fin ordning o så fina skåp-utanpå och inuti:).
    Hälsar Monika

    SvaraRadera