torsdag 9 augusti 2012

Regn, regn och åter regn..........

Det regnar och då går det inte riktigt som jag planerat, jag trodde att det skulle bli en mulen dag som passar sig för avlutning av möbler. Skåpet som jag hållit på med några dagar är färdigmålat och får stå på tork på nåder i garaget en tid framåt. Jag är jättenöjd över resultatet och tänker att kanske kan det passa här i köket efter renoveringen, som planeras i framtiden. Sockerlådorna är också färdigmålade liksom listerna i lillstugan som vi har här hemma. Det är otroligt skönt att ta av mig målarkläderna, men om regnet upphör så ska jag kliva i en ännu värre stass, avlutningkläderna som är stövlar, regnställ och gummihandskar. Jag tänkte även bättra på gårdagens loppisfynd som är ett badrumskåp som jag köpte för 30 kronor.
Men jag har ändrat mig, skåpet får duga som det är och ska placeras i vårt badrum som är under uppförande i vår lilla stuga som vi har på sörsidan. Det är ett slaskgöra att luta av möbler, men sedan då skåpet är slipat och klart för målning så kommer den kreativa njutningen. Målningen av skåpet ska jag göra under hösten då herr make jobbar utomlands och jag kan ockupera garaget. Förra sommaren gjorde jag i ordning 2 vackra skåp och denna sommar blir det 2 till, men vad gör man som den skåpälskande bloggmadam jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar