tisdag 11 september 2012

En matta till dottern som gillar lila.................

Dottern som bor i Umeå och snart ska bli sambo i Rödåsel gillar färgen lila, därför passar det bra att väva en matta av de lila trasorna som jag själv inte gillar.
Lila är alltså inte min färg och det är tur att vi tycker olika. Så illa ser den inte ut, men jag har ingenstans, varken i hemmet eller i någon av stugorna där mattan skulle passa in. Det är jätteroligt att väva mattor och jag önskar jag hade alla mina klippta mattrasor i närheten så jag kunde välja och vraka och väva massor av mattor i olika mönster.bindningar

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så roligt att läsa om alla dina projekt... mattorna du väver blir jättefina. Jag gillar färgen, plus att jag också tycker om att väva i rosengång/ Hälsningar Irené

    SvaraRadera
  2. Åhååå!! Va trevligt! Nu må jag se till att den passar i mitt blivande egna rum! =D

    Kram!!

    SvaraRadera