söndag 23 september 2012

Helgen som gått....................

Helgen närmar sig sitt slut och vi känner oss ledbrutna efter dagens potatisupptagning. Det gick lätt att ta upp när hela familjen ställer upp. Vi var så många att vi skickade hem 3 av ungdomarna för att klippa gräs istället.
Nu ligger potatisen på tork i garaget och det känns jättebra att den är uppe.
Dottern med pojkvän kom och vi följde intressant han flygintresse, och så småningom så får vi se resultatet av  hans flygfoto från ön och potatisupptagningen här hemma.
Jag själv har målat nyskitan invändigt, men några takbräder och en bräda till sitsen fattas. Hyllan är färdigmålad och jag hoppas att den är tillräckligt torr att hänga upp nästa gång vi kommer dit. Jag vill ut snart igen för att måla vindskivor och annat klart. Det är hög tid att ta upp bryggor och köra ner båten till hamnen där vi har vårt båthus.
På något sätt så känns det skönt att vintra in stugan på ön, för vi har ju vår lilla stuga vid en insjö här i närheten som vi brukar vara i på hösthelgerna, och där jag har lite roliga målningsprojekt. Det har varit en trevlig helg tillsammans med make, dottern och hennes pojkvän som är en ny person i vår släkt, och jag är jätteglad för hennes skull, att hon träffat en bra och trevlig kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar