måndag 10 september 2012

Igång...........

Japp nu är Öxabäcken i gång som ny köksvävstol. Det fanns en liten bit mattvarp på när jag fick den och inte är det någon mattvävstol precis, men en liten matta till vår nya uteskita ska det bli.
Jag har sökt bland mina mattrasor och inte hittat det jag sökte. Det får bli en somrig matta istället för den matta med turkosblått inslag som jag tänkt mig, och jag längtar till den dag då jag får full koll på mina mattrasor. Hur som helst så är det jättekul att väva mattor igen och jag riktigt längtar till dess jag får igång min Bergå Savonia som ska få förstärkt tyngd i slagbommen och bli den mattvävstol som jag önskat mig.

2 kommentarer:

  1. Du får så mycket gjort- vilken energi du har.Är avis...jag vill oxå!!!!
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Nej energi kanske är fel ord då jag har mycket svårt att sitta still och göra ingenting, och problemet är att det finns så mycket som är roligt, som att väva och renovera gamla möbler. Det jag inte tycker om är att städa och därför ser det ut som det gör här hemma, men roligt har jag.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera