måndag 3 september 2012

Kaffe på maten.................

Idag har jag åter burit upp garner och vävtillbehör till det lilla rum på övervåningen som tillfälligtvis ska bli mitt garnförråd. På eftermiddagen så föreslog jag att vi skulle ta en kaffetermos med oss och åka till lilla höststugan som bara ligger några kilometer hemifrån.
Syftet var att inta kaffet i en fin miljö, och även kolla om det fanns någon svamp. Svampskörden blev några kantareller och några smörsoppar som vi kan steka på några mackor senare i kväll.
Jag försöker få maken att sätta hjul på en kista som jag målat och som ska bli förvaring till det som inte ryms i hyllor och skåp. Rummet i källaren blir bara tommare och innan veckas slut så ska det vara helt tömt har jag förutsatt mig. Vi får se om jag som tidsoptimist lyckas, men jag är så lycklig över den superordning som är i rummet på övervåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar