torsdag 25 oktober 2012

En liten praktisk byrå....

Nu är den klar, den lilla byrå som jag fick av en god vän i grannbyn. Vitmålan med nya beslag så blev den som jag tänkt mig.
Jag är ju inte bara hamster när det gäller mat utan även när det gäller vävgarner, och då passar det bra med en liten byrå att lägga garnhärvor i som så småningom ska bobinas upp på koner. Tydligen har jag gjort mig känd som en skåpälskande vävare som både får skåp, mattrasor och vävgarner av vänner och bekanta.

Eventuellt så kommer byrån att placeras i sovrummet i lilla höststugan som är vårt renoveringsprojekt denna höst. Planer är att innan nästa sommar införskaffa en smalare säng 140 cm istället som de två 90 cm sängar som står där nu, och då får lilla byrån ersätta sirapslådan som får agera sängbord fram till dess. I morgon så planerar vi att åka ut till stugan med tapeter och annat trevligt i bagaget. Och det är så roligt när det blir så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar