onsdag 24 oktober 2012

En målningskväll!

I kväll har vi varit i lilla höstugan där jag gjort ett litet målningsryck igen. Det blev avgränsningen mellan rum och kök som nu är färdigmålad. Vedlådan lyste ljusblå och behövde ett grundvarv till. Jag tog med en sirapslåda som jag målat vit tidigare och ska bli sängbord på min sida av sängen. Maken tyckte inte att lådan var fin, men vänta bara tills den blir färdigdekorerad, och nog tror jag att den duger att lägga en bok och armbandsur på. Den kommer knappt att synas bakom sänghimlen, då sovrummet är ganska litet.
Maken skruvade upp skåpet och tallrikshyllan som jag ska fylla med glas och tallrikar när vi kommer dit på fredag. Jag är jättenöjd hittills, och fortsättningen på projektet blir rolig även om allt inte kommer att bli färdigt i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar