söndag 28 oktober 2012

Helgen som gått....

Helgen är naturligtvis inte över men har varit innehållsrik. Tapetsering av sovrummet i lilla höststugan.
På lördagen fick vi se en älg som simmade över sjön.
På eftermiddagen kom dotter med make och lilleman till oss för att äta middag.
Lilleman fick ett eget pysselbord där han gjorde fina saker.
Idag har vi packeterat nötkött som vi köpt från bonden i byn, och lyckligtvis så vi fick plats med det i en frys.Vi delade en halva med dottern och nu har vi kött för goda middagar det kommande året, och jag vet att med frysen full  och potatis fulla utekällaren så lever vi gott ett år till.
Extra roligt är det att Bin Laden återvänt och nu trivs bra i husses knä.
Jag är jättenöjd över den målning av stugan på Sörsidan och jag hoppas inte att snön hindrar oss att åka dit om 2 veckor då jag vill fortsätta med att målning och dekorering av vår lilla höststuga.
Och lilla köket blev ljust och jättefint.
Idag har vedlådan fått sitt slutliga målningsvarv och nästa gång vi kommer dit ska jag dekorera vedlådan med blommor och stugan ska få det romantiska stuket jag planerat. Det som återstår är överkastet som jag har vävt men inte sytt ihop och virkat en uddkant runt om . Två linneryer ska jag väva och sedan planerar jag att väva lakan och örngott i halvlinne och badlakan i samma stuk som handdukarna och jag ser fram mot en rolig vävvinter där vissa projekt ska slutföras. 

1 kommentar:

  1. Hur skönt allt blev!
    Och vad bra att du hade kameran beredd när älgen krossade sjön.
    Har det bra!
    maliz

    SvaraRadera