fredag 5 oktober 2012

Rapport från en fjälldal...............

Vi vaknade upp till en dimmig morgon här i fjällparadiset med minusgrader ute. Det är förtrollande vackert, och det ser ut att bli en fin dag idag.
Maken ska koppla vattnet till bastubyggnaden och jag själv har tagit med mig garn och bobinrullar för att sedan bobina upp garnet på koner när jag kommit hem igen. Planerna är att stå ute i bastubyggnadens relaxrum och bobina när det blivit nog varmt därute. Gårdagen blev en målardag och doften av linolja och terpentin har bitit sig fast i hår och kläder. Ett bastubad ikväll ska nog få bort både målardoft och annat.

Innan det blivit varmt i relaxbyggnaden så ska jag ägna mig åt solvningen i min lilla vävstol, för det vore fint att få nya fina kökshandukar hit till fjällstugan.

1 kommentar:

  1. Du efterlyste någon gång våra skåpberättelser.
    Min finns på min blogg:
    http://cessistickar.blogspot.se/2012/10/till-lottens-kommentatorsbas.html

    SvaraRadera