onsdag 24 oktober 2012

Varje morgon....

Varje morgon, eller åtminstone de mornar vi är hemma så går jag på bandet, och ser på TV samtidigt. Jag mår bra av en 30 minuters promenad där jag nu går i en hastighet av 8 km/timme. Jag har successivt ökat hastigheten och hoppas kunna gå i ännu raskare takt
När jag går där och ser reklamen av billiga kläder känner jag en avsmak av vårt slit och släng, där vi med reklamens hjälp köper mer kläder än vi behöver. Jag tänker på dom som tillverkar kläderna för svältlöner och ikväll kommer kalla fakta att visa på orättvisorna i textilvärlden. Jag som bloggmadam vill helst väva tyg och sy kläder till mig själv och har delvis lyckats. Jag vet hur lång tid det tar att väva och sy och kan då inte förstå hur vissa varor kan tillverkas så billigt. Och då funderar jag på om det finns rättvisemärkta kläder på marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar