onsdag 26 december 2012

Alla onda ting är tre,,,,,

Idag på annandagen var det meningen att vi skulle åka till min syster och svåger som har sitt fjällparadis i Fatmomakke, men, först startade inte traktorn så maken kunde skotta, Sedan startade inte snöskotern som står på släpvagnen. Bilen gick till några kilometer nedanför Dikanäs innan den stannade helt.

Sedan kom en kusin och försökte bogsera oss, men icke. Efter detta kom en tremenning som hade bil med fyrhjuldrift och bogserade oss tillbaka till byn där vi fick värma oss med fika och gott bröd hos min moster. Min kusin Marina som normalt bor i Stockholm var hemma för att fira jul och nyår och det var kul att träffa henne.

Nu står bilen i Dikanäs och väntar på bärning i morgon, och vi fick låna min systersons bil så vi kunde åka tillbaka till stugan, och i Fatmomacke finns lillasyster med dukat bord och bäddade sängar. I morgon så tar vi systersonens bil ner till Dikanäs och då kommer bärgaren  med en hyrbil till oss.

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag må säga att jag har en underbar stor härlig släkt som hjälp oss i dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar