tisdag 4 december 2012

Ändrade planer.....

Jag sitter i min vävstol och väver, då jag kommer att tänka på att det tyg jag väver kanske passar till de Östervålastolar som jag planerar att måla och klä om för att passa till det övriga möblemanget. Jag vävde det här tyget i min fjällvävstol till stolarna för några år sedan. Men inser att när min arbetsglade make sätter sig på stolen så kommer säkert silkestrådarna att fastna i verktygen i hans arbetsbyxor
Istället så får det bli det här tyget som får pryda stolarna efter renovering. Tyget med silkestrådar kan bli ett tillfälligt förhänge till förlåtssängarna i fjällstugan, och blir det bra så kanske det kommer på plats varje jul. Jag planerar att väva förhängen i plattväv eller munkabälte till sängarna, men då ingen vävstol är ledig så får den väven vänta.
Östervålastolarna och ett litet bord är det sista som står på min renoveringslista och då inte julen är min favorit helg så skulle jag mycket hellre ägna tid år stolarna än alla julmåsten som ligger över mig.

2 kommentarer:

  1. Intressant. Varför är inte julen din favorithelg?

    SvaraRadera
  2. Hej jag tycker att julen blivit ett kommersiellt jippo och då är påsken i fjällen mycket roligare, för att inte tala om midsommar som är min favorithelg. Dessutom så blir det under julen för mycket frossa i mat för mig som jag inte mår bra av. Det jag uppskattar på julen är släktgemenskapen, julmusiken och julblommorna, resten kan jag avstå ifrån.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera