tisdag 25 december 2012

Juldagen......

Juldagen flyter lugnt och stilla här i vårt fjällparadis. Herr Olsson har åkt till andra fjälldalen där han har sin husvagn. Vi är fortfarande proppmätta sedan julaftonsmiddagen igår. Våra julklappar blev två kylbagar, en flaska vin, 2 almenackor samt filttofflor att ha i bastubyggnaden, Jag själv har köpt bara 2 julklappar som var en bok och en pastamaskin till döttrarna. Barnbarnen fick pengar och alla vuxna herrar och 2 av damerna fick var sitt förkläde, och jag skrattade gott åt mågen och hans föräldrar som skickade en glad bild, där dom poserade i sina förkläden som jag vävt till herrarna som alla är duktiga kockar.
Dotterns svärmor och yngsta sonens flickvän fick var sitt litet midjeförkläde.. Det jag inte tänkte på var att maken är vänsterhänt och därför borde jag satt fickan och handduken på omvänd plats på hans förkläde. Kanske väver jag ett nytt förkläde till honom på den långa varp jag har i köksvävstolen hemmavid. Men först ska jag väva tyg till nya dynor till rottingmöblerna som jag tänkt mig till vårt nya uterum som vi planerar göra när vi fortsätter med vår renovering av huset hemma.

1 kommentar:

  1. Roligt med såna där användbara julklappar, speciellt om de är hemgjorda!
    Din yngre "måg" blev riktigt överraskad och glad över sitt förkläde. =) Kram!

    SvaraRadera