onsdag 9 januari 2013

Första målningsvarvet gjort......

Nu är första målningsvarvet på hyllan och lilla skåpet gjort, och jag känner mig så nöjd.
Ikväll ska hyllan spacklas mera och i morgon kommer andra målningsvarvet på. Jag fuskar lite då jag använder en köpt grundfärg, men slutvarvet blandar jag själv, och kan då bestämma glansen på ytan genom att variera linoljan i förhållande till balsamterpentinet.

Nämnas ska att jag just nu lider av någon sorts förvaringsnoja för att få kontroll på mina aterailer. Igår morse  när jag gick min vanliga promenad på bandet så såg jag på TV 4-nyheterna en dam vid namn Paulina Draganja som som har en blogg om förvaring och skulle gärna vilja  titta på hennes blogg och vet någon vad hennes blogg heter så skulle jag gärna vilja veta det.

2 kommentarer:

  1. Jag googlade hennes namn och då kom detta upp:

    www.forvaringsdrottningen.com

    SvaraRadera
  2. OK tackar, tackar!

    Kram från kusinen

    SvaraRadera