onsdag 16 januari 2013

Idag.....

Nu har jag plockat ner möbeltyget och börjat väva rutigt i min köksvävstol. Jag slår in lin och kanske ska det bli ett rutigt påslakan till sängen i vår lilla höstsstuga.
Det är en bit kvar på garnbommen och jag hoppas att det räcker till ett påslakan. Blir det något över så kan jag sy några dynor till stolarna i stugan.
Jag har fått min bok om brickbandsvävning och den är verkligen utförlig och trevlig.
Våra små tomatplantor som jag tog som sticklingar från förra årets ampeltomater har fått komma i större krukor och ny jord. Likadant är det med chiliplantorna som jag fick av grannen.
Jag har varpat banden till kökshanddukarna och var glad att det bara var ett litet band att varpa då det var ganska kallt i källaren. Det ska bli bickbandsvävda pussande fiskar till handdukshankarna.
Min nya bokhylla som kom på plats igår har jag nu fyllt med vävlitteratur och kan konstatera att  jag har en del dubletter, och två av böckerna hade jag tre av. Jag ska därför ta med  mig en del till fjälls och dom jag hade tre av så ska yngsta dotter få ett exemplar av. Trångt blev det och jag ska erkänna att allt inte rymdes så det blev att placera en del i den gamla hyllan tillsammans med andra hantverksböcker. Ändå så har jag tre nya vävböcker på önskelistan.

1 kommentar:

  1. Så bra att se dina små plantor, det känns lite som vår även om det snöar idag här i Tyskland.
    Jag har just börjat skriva en post om mina bandvävsböcker, bland annat Candance Crockets Cardweaving som är verkligen mycket bra. Jag gillar mest att man lär sig att utveckla egna mönster.
    Jag ska publicera posten i morgon, måste tar några foton förut.
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera