tisdag 22 januari 2013

Ingen städning här inte.....

Jag fick ett städryck och började dammsuga i mitt gamla vävrum i källaren där vi ska placera några av den kommande helgens gäster. Men så blev dammsugspåsen full och inte hittar jag några fler påsar heller.
Jag har mailat en inköpslista till maken och hoppas att han kommer hem med påsar till dammsugaren och önskar att min städlusta återkommer. Dagen ska därför ägnas åt min köksvävstol som syns i bakgrunden, vilket är mycket roligare än att städa.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är klart det är roligare att pyssla med vävstolen, Men vad är det för vävstol du har????
    Monika

    SvaraRadera
  2. Hej det är Öxabäcks lilla, där man delvis kan fälla garnbommen mot vävstolen för att spara plats.

    Ha en bra dag

    Barbro

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag ser att det är en Öxabäck, men kan inte förstå hur varpen går från garnbommen? Kan du förklara.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej jag tror att det är kameravinkeln som lurar ögat. I nästa inlägg ser du hur vävstolen är konstruerad, och jag tycker att det är en drömvävstol

    Ha en bra dag

    Barbro

    SvaraRadera