onsdag 23 januari 2013

Jag ser slutet.......

Snart så, kan jag klippa ner min 40 meters väv som jag kämpat med i ca två månader, ja kämpa kanske är överdrivet, för visst har jag också haft trevligt i min lilla Öxabäck. Jag ska erkänna att jag är ganska less på min randiga varp där jag trampat tuskaft, men när jag tänker på hur sköna lakanen ska bli så står jag ut och blir nöjd när jag vävt klart.
Klar blev även min svampkniv som jag gjort på knivkursen.
Nu återstår att göra en svampkorg som kan fungera som fikakorg på sommaren, och då måste jag nog väva en förningsduk till korgen. Ingen på knivkursen ville vara med på någon pilkorgsflätning, så då bliv vi reducerad skara på den kursen.
Jag ska erkänna att jag stortrivs då jag vill göra allt från skratch och får möjlighet att göra åtminstone en del.

2 kommentarer:

  1. Ahaa. nu ser den helt normal ut. Du måste ha tagit det andra kortet från golvnivå nästan. ( Det var nästan lite skönt att det var fler som undrade ;) )
    40 m på 2 månader+ allt annat du gör....du är snabb.
    Hur breda är lakanen o vad har du för garner?
    Hälsn Monika

    SvaraRadera
  2. Hej bredden på väven är ca 90 cm så jag måste sy ihop lakanen. Det är bomull i varpen, ca 20/2 tror jag och jag har slagit in brunt lingarn nr 16 och ett hemspunnet lingarn ungefär i samma nummer. Bilden var som du anade tagen snett nerifrån för att få med damsugaren på bild. Nu är väven nerklippt och jag ska laga några trådar innan jag stoppar in den i ett skåp för att tvätta(för krympningens skull)och sy vid ett senare tillfälle.

    Ha en bra dag

    Barbro

    SvaraRadera