tisdag 1 januari 2013

Nyårsdagen......

Vaknade tidigt i ottan efter att som vanligt inte orkat vara vaken till midnatt. Vi försökte få i oss lite skumpa men det mesta av skumpan åkte in i kylskåpet igen. Har gått på mitt nya gåband som har ett litet uppförslut och ger träningsvärk i helt andra skroppdelar än det jag får på mitt gåband hemmavid. Har friserat maken och fått ett litet städryck och ska snart ut och städa i bastubyggnaden då vi får främmande av hungriga släktingar klockan 14 idag. Om dom kommer med bil eller snöskoter avslöjades inte och dom ska få Lasagnen som jag gjorde igår som borde räcka till 12 personer som jag tror vi blir.

Vi har börjat packa då vi åker hem i morgon efter en och en halv veckas äventyr här i fjällparadiset. Men det ska bli skönt att komma hem då jag ska sätta igång och väva möbeltyg i köksvävstolen. Tyget ska bli dynor till rottingmöblerna som jag planerar att vi ska ha i vårt nya uterum som förhoppningsvis blir av när vi under detta år fortsätter vår husrenovering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar