söndag 13 januari 2013

Omfångsoptimisten,,,,,,,

Jag vävde 8 stycken förkläden till 6 herrar och 2 damer i släkten i julklapp. Optimistisk var jag när jag  trodde att männen i släkten var mindre omfångsrik än dom egentligen är. Därför blev det reklamation och banden måste bytas ut eller förlängas.
Som tur så har jag kvar av banden så det bör räcka till förlängningarna. Mågen i grannbyn har fått sitt förklädesband förlängt och nu väntar jag på att hans far kommer med sitt förkläde och få det åtgärdat. Maken har sitt förkläde i fjällstugan, och det ska jag ta hem och åtgärda eller så jag tar med mig symaskinen när vi åker upp dit till helgen,

2 kommentarer:

  1. Snyggt band. Förklädesbanden behöver vara långa så man kan knyta dem på magen. Jag är inte så förtjust i att väva band, så därför blir det inga handdukar vävda.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej och för mig som gillar att väva band så tycker jag att handdukar är det roligaste att väva. Min Glimåkra Aktiv är tom efter kökshanddukarna så nu ska jag väva handdukar med inslag av sammetsgarn på 8 skaft och det ska bli spännande.

    Ha en bra dag

    Barbro

    SvaraRadera