lördag 23 februari 2013

Idag.....

Maken har bytt ut de sönderfrusna kopplingarna i badrummet. Jag sitter i min ärofyllda vävstol och solvar det som ska bli kökshandukar här i fjällstugan.
Kaktusarna i rummet mår inte bra efter den sista köldknäppen, men ska få ny jord i morgon då vi ska plantera om blommorna här i fjällparadiset. Jag har kastat en blomma som frusit i sovrummet och maken är ute och skottar och ska justera plintarna till bastubyggnaden för att komma åt sin fina wisky som han har i bastubyggnaden.
I kväll blir det bastubad och jag hoppas innerligt att det har en positiv effekt på min förkylning. Jag försöker emellanåt läsa i en oerhört rolig bok,
som är en del i vår kurslitteratur, men som väl kan läsas av vem som helst som vill skratta och känna igen sig.

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med förkylningen. Jag hoppas, att det snart går över.
    Hälsningar
    maliz

    SvaraRadera
  2. Hej och kul att du har hittat till vår blogg. Har ni tid att titta förbi när ni åker hem från Borkan så gör det. Jag visar gärna vår vävstuga, hör av dig i så fall. Hoppas fjälluften gör gott för din förkylning. Linnea

    SvaraRadera